Ravintola ruokakaupassa

Haaveiletko joskus nälkäisenä ajatuksesta, että kaupan hulinassa voisi istahtaa rauhalliseen pöytäryhmään ja syödä ennen kuin lähtee tekemään ostosreissua? Miltä kuulostaisi, jos Eero Vottosen tai jonkun muun ruoka-alan huippuammattilaisen annoksia saisi lähikaupastasi?

Tarjolla voisi olla esimerkiksi aamiainen, joka saa inspiraationsa Eero Vottosen lapsuudesta. Aamiainen starttaisi yrteillä ja mausteilla ryyditetyllä kurkku-avokado -juomalla. Tuttuja makuja tuunaten tähän päivään, syntyisi esimerkiksi ohrapuuro, raikkailla itsekerätyillä kuusenkerkillä ja makeilla vadelmilla viimeisteltynä. Sesongin parhaita vihanneksia tarjotaan vuohenjugurtin ja hunajan kera. 

Maailmalla ruokakaupan isoja trendejä ovat jo tällä hetkellä helppous ja nopeus, mukaan otettava ruoka sekä ravintolan ja ruokakaupan yhdistelmät. Suuntaus voisi tulevaisuuden ruokakaupassa Suomessakin olla kohti ravintolaa. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, kun vaikkapa ulkona syömiseen käytetään rahaa huomattavasti enemmän kuin Suomessa.

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja. Ketju on ottanut tehtäväkseen inspiroida ja monipuolistaa suomalaista ruokakulttuuria. Samalla se lähtee uudistamaan ketjua – kaikki 220 ruokakauppaa uusitaan vuoden 2019 loppuun mennessä.

”Kuka tahansa voi kilpailla hinnalla, mutta olen ylpeä, että ketjumme on tehnyt valinnan rakkaudesta ruokaan. Se haastaa meidät joka päivä”, toteaa K-Supermarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki.