Koko perheen äitienpäivämenu

Mitä syötäisiin äitienpäivänä? Inspiroidu koko perheen makunystyröitä kutkuttelevasta esimerkkimenusta.

Alkuun valkoinen parsakeitto

Parsa on äitienpäivänä sesonkiruokaa parhaimmillaan: tuoretta, maukasta, kevyttä ja ravinteikasta. Se myös kypsyy nopeasti ja on näin ollen vaivaton valmistaa.

Jos lapsilla on parsaa kohtaan ennakkoluuloja, pyydä heitä edes maistamaan: parsan mieto maku tuskin herättää suuria tunteita.

Pääruoaksi lehtipihvejä, salvia-sipulikastiketta ja raikasta salaattia

Lehtipihvi on retrosuosikki, joka maistuu varmasti koko perheelle. Pyöräytä lisäkkeeksi paistettuja perunoita ja keväistä salvia-sipulikastiketta. Lapset saattavat arvostaa pihvin kanssa yrttistä maustevoita.

Raikasta kokonaisuus yksinkertaisella salaatilla, jossa on salaatinlehtien lisäksi vain kurkkua, tomaattia ja basilikaa. Valuta päälle balsamicoa tai oliiviöljyä.

Lopuksi suussa sulava suklaafondant vadelmilla

Kukapa äiti voisi vastustaa suklaajälkiruokaa! Fondant saattaa kuulostaa monimutkaisemmalta kuin se onkaan: lämmitä voi ja suklaa juuri ja juuri sulaksi, vatkaa munat, valkuaiset ja sokeri vaahdoksi, lisää vehnäjauhot ja nostele taikina pieniin annosvuokiin.

Paistaminen kestää vain reilut kymmenen minuuttia, sillä kakun on tarkoitus jäädä keskeltä pehmeän valuvaksi. Muoto ei kuitenkaan ole tärkeintä, näillä aineksilla et voi mennä vikaan! Tarjoile makea ihanuus vaniljajäätelön ja vadelmien kera.

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.